رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بیست و دومین نمایشگاه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهادهها، تجهیزات آبیاری و تجهیزات گلخانه ای و نوزدهمین نمایشگاه دام و طیور، داروهای دامپزشکی، آبزیان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز افتتاح شد.
به گزارش خبر کشاورزی آنلاین، اکبر فتحی بیان کرد: ۱۰۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و بازرگانی از ۱۴ استان تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، همدان، البرز، زنجان، فارس، یزد، گلستان و مرکزی در این نمایشگاه حضور یافته اند.
وی با بیان اینکه نمایشگاههای بخش کشاورزی نقش ارزندهای در تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی داشته و صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران را با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور آشنا خواهد کرد، افزود: بی تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی خصوصیات و پیچیدگیها، وابسته به آن فرآیندیست که در بلندمدت با تدوین و اجرای برنامههای اصولی و صحیح محقق شود.
فتحی با بیان اینکه توسعه کشاورزی از ایجاد تغییرات در بخش کشاورزی حکایت می کند، گفت: ایجاد این تغییرات مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای وقوع آن است تا در نتیجه آن، فرصتهای مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد که ایجاد تعدیلاتی در ساخت های اقتصادی و اجتماعی جامعه، پی افکندن زیربناهای فیزیکی مناسب، به وجود آوردن و تاسیس زیربناهای اجتماعی لازم برای تقویت کشاورزی و تعیین قیمتهای مناسب جهت محصولات کشاورزی از جمله این شرایط است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا مشکلات پیشبینی نشده ای را برای بخشهای مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است، برپایی نمایشگاه های ادوات، ماشین آلات کشاورزی، نهادهها و سیستم های نوین آبیاری و دام و طیور اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: بخش کشاورزی از لحاظ اشتغال زایی، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، تامین مواد غذایی مورد نیاز همه افراد جامعه و افزایش درآمد ملی کشور نقشی کلیدی دارد.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواستهای مصرف کنندگان برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه به عنوان یک حرکت اقتصادی می تواند به ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید و ارائه توانمندیهای مشارکت کنندگان و دریافت سفارش از مشتریان نقش مهمی ایفا کند.
وی ادامه داد: توسعه کانال های توزیع و ایجاد نمایندگی، تبادل اطلاعات و تجربیات، معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی و بالا رفتن میزان تبلیغات در سطح عموم و تحقیق بازار و بازاریابی میتواند در توسعه کشاورزی با ترویج استفاده از این تکنولوژیها برای معرفی و فروش به کشاورزان و بهره برداران ارائه شود./ ایرنا